Mojca Pišek
v svojem mnenju o pobojih in razlastitvi 77 let pozneje (Delo, 20.5.22)
negoduje nad desničarji, ki da "so začeli omedlevat od zaigrane groze ob
oceni, da je na RTV Slovenija več novinarjev, ki razmišljajo socialno in čutijo
liberalno, kot novinarjev, ki hodijo v cerkev in čutijo tradicionalno. Kot da
bi to, da slovensko srce bije bolj levo kot desno, bila kakšna
novica." Naj pripomnim, da tudi novinarji, ki hodijo v cerkev, razmišljajo
socialno, če že ne čutijo liberalno; in da tudi Levica ne čuti liberalno. Stranki
Levica pomeni liberalnost pristajanje na liberalni kapitalizem, desnici
ogrožanje tradicionalizma.
Kolumnistka
piše, da v spopadu med levico in desnico "ne gre za spopad vrednot"
ampak za "vojno za omejene resurse države". Desnica "prek
identifikacije z žrtvijo zlorablja tragične povojne dogodke za legitimacijo
svojega kruhoborstva". Poleg tega, ugotavlja piska, je desnica tudi sama
žrtev, saj je v letih po osamosvojitvi "nemočno opazovala, kako korita
praznijo drugi". Družbeno premoženje, ki se je privatiziralo, je nastalo
na osnovi nacionaliziranega premoženja predvojnih podjetnikov in kasnejšega
ustvarjanja vseh zaposlenih državljanov. Se torej desnica upravičeno ali
neupravičeno sklicuje na svojo sodobno in pretekle resnične žrtve? S čim levica
legitimira svoje prioritetno prisvajanje premoženja? Levica se ne sklicuje na
nič, ampak prazni korita samoumevno kot upravičeno dediščino zaslužnih očetov,
ki so povzročili obžalovanja vredne »tragične dogodke« in morda še s tem, da se
– kako tipično ideološko - predstavlja kot »ljudstvo«. To je dvojna zloraba
žrtev.
Dalje
beremo: "...odnos levice do preteklosti je benigen in večino časa ignorira
tudi vse tisto, kar je v njej navdihujočega". Pomeni to, da levica ignorira
"navdihujoče" dosežke socializma? Morda. Naj konstruktivno in
demokratično uporabi navdihe v prid delavstva. Kaj pa še ignorira? Benigno
ignorira tiste "tragične povojne dogodke", ki jih desnica baje
"zlorablja". Levica noče videti lastne zlorabe, zato jo motijo
pričevanja o njej na RTV.
Zvajanje
desničarskega sentimenta na boj za materialne vire, oblast in lastnino, je
pristransko poenostavljanje in omalovaževanje globlje upravičenosti tega
čutenja. Levica je tista, ki se je okoristila z revolucijo, ki je še vedno ni
obsodila, in ki nastopa proti spravi. Zavzema se za ohranitev spomina na svojo nedvomno
svetlo preteklost osvobodilnega boja in za pozabljenje zločinov revolucije. Te
zločine z besedami obžaluje, dejansko pa ni obsodila ne revolucije kot
njihovega vzroka, ne izvajalcev eufemistično preimenovanih pomorov, zapornih
kazni, mučenj, pregnanstev in razlastitev. Uživa dediščino vsega tega in to
ideološko opravičuje z bojem proti medvojnim »izdajalcem«, po
potrebi pa izumi tudi sodobne.
Pobalinski
"jebeno več nas je" novinarskih krogov izraža samozavest enoumnega
duha opravičevanja zločinov na začetku boja za premoženje, njihovega
omalovaževanja, olepševanja in odrivanja 77 klafter od nas. Ogorčenje nad
nadaljevanjem tega proglaša kolumnistka za koristolovstvo.
Nespravni
duh enoumja je zdaj prepleskan v "večinsko bitje srca na levi",
ki sploh ni večinsko. Levičarske stranke so ob 30 odstotni volilni abstinenci (ki
se jo kar odmisli ob navdušenju nad »zgodovinsko visoko volilno udeležbo«) skupno
prejele okoli 36 odstotkov glasov volilnih upravičencev (ne udeležencev
volitev), desničarske pa okoli 25 odstotkov. Samo dobrih deset odstotkov več je
tako imenovanih levičarjev, precej manj od polovice. Štiriinpetdesetim
odstotkom slovensko srce ne bije na levi. Abstinenti niso bili navdušeni nad
volilno ponudbo ne levih ne desnih, še nad svobodo ne.
Ta sestavek sem poslal kot pismo urednici Dela 6. 6. 22, ni bilo objavljeno.
Ni komentarjev:
Objavite komentar