Ker me zanima, kaj bi mimo bradatega strica na oblaku beseda
»Bog« še lahko pomenila, berem take razprave. Trenutni izid mojega raziskovanja
je, da verujem v »božje« v vsakem človeku, ne pa v »Boga« ali »bogove«. To se
bo dlakocepskemu sofistu zdelo protislovno: zatrjujem pridevnik ne pa
samostalnika, iz katerega je izpeljan. Zato dolgujem pojasnilo. To »božje« si
prevajam z manj skrivnostno besedo »človečno«, ali kot »dobro, sočutno« in tudi
kot spoštovanje večine desetih »božjih« zapovedi krščanskega Boga. Glede
spoštovanja zapovedi brez Boga se pridružujem filozofu Bagginiju, ki na znani
zgroženi vzklik Ivana Karamazova »Če ni Boga, je vse dovoljeno!« odgovarja: Da,
razen parkiranja v središču Londona ob sobotah. S tem dovolj nedvoumno nakaže
človeški izvor »božjih zapovedi«.
Kritično vprašanje (kot ga izpostavlja pisec prikaza), ki ga
tako imenovani ateisti (alias 'brezrogci')
naslavljajo teistom, je: če je Bog, zakaj dopušča trpljenje. Konkretno: «Kako
je sploh mogoče upravičiti trpljenje in smrt enega samega otroka, edinstvenega,
neponovljivega?« Bergerjev odgovor: »Bog je navzoč v otrokovi in materini
agoniji. Trpi z njima in z vsem trpinčenim stvarstvom…« Bogi Bog! Povejte to
materi. In dodajte z Bergerjem: »Ne otrok ne mati ne bosta propadla, ampak
bosta onkraj tega življenja neskončno
potolažena.« Morda bo mati s tem potolažena. Mnogi so.
Smisel trpljenja, če se mu ne moremo izogniti, je edino ta,
da nas dela bolj človečne, sočutne, pripravljene pomagati, skromnejše in
ponižnejše pred silami narave – v tem edinem življenju.
Vir: Peter L. Berger, Vprašanja vere, Skeptična pritrditev krščanstvu. KUD Logos 33, Ljubljana 2011.
Alen Širca, Krščanstvo kot "hiperkozmična" drama, Delo, 25.9.2012
Vir: Peter L. Berger, Vprašanja vere, Skeptična pritrditev krščanstvu. KUD Logos 33, Ljubljana 2011.
Alen Širca, Krščanstvo kot "hiperkozmična" drama, Delo, 25.9.2012
Ni komentarjev:
Objavite komentar