10 oktober 2010

Carreras

Program koncerta Joseja Carrerasa (Jožeta Vozniča?) v Stožicah (7.10.2010) je bil sestavljen iz dveh delov, 9 + 8  skladb, vmes 20-minutni odmor. Skladbe niso bile prav znane. Nekaj vmes med popularnimi popevkami a la Chittara Romana, O sole mio ipd. in znanimi opernimi arijami. Starejši skladatelji, med njimi nisem našel velikih opernih imen, od znanih samo Gounod, Leo Delibes; med orkestralnimi skladbami Bizet, Mascagni. Očitno je Carreras izbral skladbe, ki jih še zmore in ki imajo efektne zaključke, kjer se lahko izvede fortissimo, ki izzove aplavz. Preveč očitno preračunano na učinek pri publiki. Presenečenje in odkritje večera je bila irska sopranistka Celine Byrne. Mlada, simpatična, izredno čist, močan, prodoren, lep glas, širok razpon, všečna, ravno prav zadržana interpretacija brez izrazitega koketiranja s publiko. Njena interpretacija Julijine arije iz Gounodovih Romea in Julije Je veux vivre je bila edina v prvem delu, ki je res šla v ušesa. Po vsakem nastopu Carrerasa in Byrnejeve močan aplavz. Spodobilo se je.
V drugem delu kaka lahkotnejša skladba (npr. Lehar - Celine Byrne), predvsem pa dvakrat duet Carrerasa in Byrnejeve. To je ogrelo občinstvo, aplavzi so bili vse močnejši, tudi med izvajanjem, z galerij so se zaslišali klici. Po koncu stoječe ovacije. Pet dodatkov. Šele zdaj so se oglasile priljubljene operne arije, nazadnje duet napitnice iz Traviate. Na koncu stoječ dolg aplavz. Spodobilo se je. Carreras je prišel v naše močvirje in se res potrudil. Skupaj z Byrnejevo sta nam priredila večer, ki je bil pač na vrhunski profesionalni ravni, čeprav malo prilagojen zmogljivostim tenorja. Orkester RTV (dirigent Gimenez, najbrž ga Carreras povsod pripelje s sabo) se je kar obnesel. Res pa je, da skladbe, ki jih je igral, niso kakšna posebno zahtevna klasična glasba. 
V splošnem pa v tako veliki dvorani ni tistega intimnega občutka povezanosti in predanosti. Vse deluje nekako oddaljeno, kot bi poslušal prenos po zvočniku. Verjamem, da se pri rock-koncertih ustvari vzdušje, ki sem ga zdaj pogrešal. 
Od treh tenorjev, Dominga, Pavarottija in Carrerasa mi je Carreras najmanj všeč. Vtis imam, da je preforsiran; ima od teh treh najšibkejši glas in se najbolj napenja. To daje njegovemu petju nekakšen napet, trd, prisiljen značaj. Za Dominga bi umrl, če bi bil ženska; on sproža čustva - kakšna mehkoba, kakšna nežnost, in po drugi strani zagon, razigrana višina, občutek, da bi zdržal še in še.


http://www.youtube.com/watch?v=FmT8z50QI3E&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=mdZxcwHsN0E

Ni komentarjev:

PO ČRNI GORI (4)

  5 . dan: Budva - Cetinje - Lovćen - Njeguši - Kotor - Budva Zjutraj smo se od recepcije Slovenske plaže vzpeli po serpentinah v smeri pro...